tirsdag 20. januar 2009

Kaniner og pip-piper


Til jul lagde jeg noen slike kranser, to ble gitt bort i gave, men denne beholdt jeg sjøl. Synes disse fuglene var riktig så bedårende! Og sjøl om jula er over og julepynten er behørlig ryddet bort er disse fortsatt framme. De er jo ikke så veldig julete. Mose fra rusletu på hytta og konglene er det eneste overlevende fra utrolig mange meter med overivrig krypfuruhekk som ble fjernet i sommer. Både fuglene og hjertene kom jeg over på harrytur før jul.


Hylla som bestefar en gang lagde til meg er nå blitt rene fuglefjellet! Med to pip-piper i kransen og en pip-pip på hylla under... Figuren på den nederste hylla har jeg en gang fått av tanta til mamma tror jeg. Og jeg tror hun har fått den fra min oldemor... I allefall er den plassert høyt og ute av rekkevidde for små nysgjerrige fingre!



Etter at alle de svarte hyllene som var over sofaen ble tatt ned, har en av de minste blitt malt hvit og plassert over buret til husets minst, i allefall når det gjelder størrelse, beboer. Knerten er en hyggelig kanin i uviss alder, som etter all sannsynlighet er en herremann. Figuren på hylla er en kanin fra Portugal, som jeg fikk som takk av naboene der jeg bodde før, etter å ha matet kattepusen deres mens de var på ferietur. I følge dem så lignet den ganske så mye på Knerten, god og rund og ganske så fredsommelig...

To av de andre hyllene som var over sofaen er nå i ferd med å bli malt. Planen er å ha de på soverommet, sånn med tid og stunder, men det tar litt til å få malt de. Malekosten jobber så dårlig på egenhånd og arbeidslysten erpå bånn for tida... Men man skal da vel ikke forhaste seg? Soverommet skal også få skapdører, sånn ved anledning. Synes jeg har kommet riktig godt i gang ettersom jeg har kjøpt tre smartpanelplater, som riktignok står i garasjen til mamma og pappa. Men med tid og stunder vil nok også det ordne seg...

1 kommentar:

AG sa...

Så koselige kranser:)
Det ligger en liten ting og venter på deg på bloggen min:)