tirsdag 26. august 2008

Noe gammelt, noe nytt og noe lånt

Ettersom stua er rimelig tom etter at flyttelasset gikk har jeg vært på shopping i dag. En sukkulent at et eller annet slag ble med hjem og den fikk en fin plass på hylla ved peisen. Jeg fikk til og med rydda og pynta opp litt der. Ble litt bedre nå enn det var før. Riktig så fint syntes Lillemor som klappet i hendene og ville prøvesmake den nye planta...

I går kom mamma og pappa på besøk, med seg hadde de et salongbord som jeg har fått, eller lånt eller hva det ble til. Har litt lyst til å male det, men er ikke sikker enda. Men stua ser ialleflall litt mer møblert ut. Utrolig hva et bord gjør for heltheten!

Mamma hadde også med seg denne søte krydderhylla. Den fikk jeg visstnok av tanta hennes for å ha i dokkehuset for mange år siden, men mamma syntes den var for fin til å havne der. Bare jeg får bestemt meg for hvor så skal den opp på veggen og tas i bruk. Er helt enig med mamma om at den er for fin til å brukes i dokkehuset vi hadde. Til tider foregikk det en god del brutal lek der, stakkart dokkehuset vårt har vært alt i fra butikk til fengsel... Men nå er det gjestehus, eller hva man skal kalle det på hytta. Det ble kjørt opp dit for å være et midlertidig tak over hodet mens hytta ble satt opp.
Shoppingrunden min i dag omfattet også noen høstblomster til verandaen, men de kommer det bilde av senere når jeg får de i potter... Og får rydda litt....

1 kommentar:

joanna sa...

Krydderhylla di var kjempe søt og eg har også noken "lånte" møbler heime..Hihi, er det eviglån mor tenkte på då eg fekk låne diverse møblar før 10 år sidan??

Jaja, ho veit no kor dei er henne då! Lukke til med resten av innredinga.

Ha ein fin dag