søndag 24. august 2008

Bursdagsgaver og oppussingsprosjekt

Lille Lise har hatt bursdag og fått masse fine gaver! Disse lysestakene fikk jeg av søskenbarnet mitt som var innom på befaring av residensen. Et veldig koselig besøk med masse hyggelig småsladder!


Disse lysestakene fikk jeg av søstra mi Hilde og samboeren hennes, John. Kom over disse en regnvåt sommerdag på Gjøvik og forelska meg i de der og da! Tror valg av bursdagsgave ble ganske lett i år... De fortjener noen finere lys og det skal de få med tid og stunder, men foreløbig får "snøballene" gjøre nytten. Bare jeg får malt og ordna spisestua skal de få hedersplassen. Tusen takk!


Etter alle disse lysestakegavene tror jeg at jeg kan stille i elitedivisjonen når det gjelder lysestaker og telysholdere!


Ellers er jeg i gang med å innrede stua etter at stort sett alle møblene har flytta ut. Den røde hylla på bildet under har blitt grunna med heftgrunn og står nå klar til neste malingsstrøk. Etter planen skal den bli hvit og plasseres liggende ved siden av sofaen.



I løpet av uka håper jeg å få på plass denne hylla og få henta skjenken som hører til spisestuemøblementet. I morgen går et lass til søpletomta, der iblant den flotte stolen som står på stua. Jeg har også store ambisjoner om å få på plass senga mi, og få rydda opp litt her. Når all lagerplass melder adresseendring sier det seg selv at det blir noe kaotisk, og med en liten tobeint og en "liten" firbeint i hus vil det være en stor fordel å få iallefall knusbare ting og tang inn i skap som kan låses....

Ingen kommentarer: