lørdag 24. mai 2008

Liljer i hagen

Jeg har bestandig ønsket meg et hvitt hus med syriner rundt og hage, med god plass. Nå har jeg fått både hvitt hus, syriner og hage! Grønne fingre er totalt mangelvare men pytt! Hagen er nok noe sjaber enda, den var fullstendig overgrodd da vi tok over huset her, og ingen vet hva som skjuler seg under alt ugraset her.

Men påskeliljene titta fram! Nå er de avblomstret, men jeg tok noen bilder da de var på sitt fineste. Hagen får foreløpig være som den er, til vi får oversikt over hva som dukker opp utover sommeren.




Så langt har vi oppdaget påskeliljer, pinseliljer, hele sju tulipaner, masse roser, peoner, klematis og litt diverse annet som vi ikke vet hva er eller blir.... For ikke å glemme masse blåveis og en god avling løvetann!

De to små gartnerne mine, Frida vovsen og Emiliemor! Ivrige hjelpere i hagen! Frida beskjærer spireaene og syrinenene, og Emilie vanner blomster med Frida sin vannkopp og spiser løvetann ... Man skal tidlig krøkes! Nå må vi bare lage hundehus til Frida og lekestue til Emilie, så blir hagen en fin plass å være for både to og firbeinte! Sandkassa kommer på plass bare bestefar blir friskmeldt etter det første forsøket på sandkassa...











Ingen kommentarer: