søndag 14. juni 2009

Se så! Dette må bli bra!

Der var helgas store prosjekt ferdig. Enda litt mer furu er bekjempet, denne gangen i form av lister. Og etter bare et par strøk med maling på de forhatte listene, virker trappegangen i andre etasjen faktisk som et ferdig rom, og ikke som en delvis påbegynt byggeplass.


Litt pynt har det også blitt. Før så jeg ikke vitsen med å pynte og dille noe oppi der. Hva kunne vel dill og dall gjøre for det håpløse rommet der? Men etter at listen ble hvite kom også lysta til å pynte fram.


Alt av dill og dall er ting jeg hadde i hus før jeg bestemte meg for å pynte. Skuffer og skap ble endevendt, bilderammer ble tatt ned fra en vegg (der har jeg forresten laget meg et lite problem nå, den ble så veldig tom...), for så å bli malt, bytta bilde og hengt opp igjen på en helt annen plass. Stua ble raida for å finne noe til gangen, ting har bytta litt plass der og. Og de to knaggrekkene som egentlig skulle ut i lekestua kom opp på veggen inne i stedet, med det til resultat at ei annen, som lå på vent sånn i tilfelle, ble malt for å erstatte de to jeg "stjal" derfra. Skiltet ble lagd i nattens mulm og mørke, og to av fire "lysglass", som har vært stua bort ei stund fikk se dagens lys igjen.



Mesteparten av tingene er sjøllagd, som skiltet og det lille hjertet. Bildet med E`n (E for Emilie selvfølgelig) malte jeg sjøl. Hengevasene er også sjøllagd, eller det vil si jeg har jo ikke lagd glassene, og heller ikke ståltråden, men jeg har surra ståltråd rundt glassene og lagd hank helt på egenhånd!

Fikk lyst til å gå i gang med flere ting ettersom dette prosjektet gikk relativt smertefritt, dukkehuset står halvferdig, skal se det snart blir ordning der og!


4 kommentarer:

Ingrid sa...

Hei! Det ble fint med hvite lister og litt pynt. Utrolig hvor mye penere når alt blir hvitt, i stedet for å ha trehvite lister og karmer. Har noen vinduskarmer her som ligger tynt an nå... tror jeg bevæpner meg med malekost en av de første dagene!

Anonym sa...

Det er nok godt å få vekk furuen ja.. Så pent du hadde pyntet! Er så moro med ting man lager selv..
Klem*

Solveig sa...

Hei:)
Så fint du har fått det!!
Så mye lysere og romsligere det virker. Det ble kjempe fint med lister og litt pynt:) Prikken over i'en. Det er så vanskelig å vaske furu også, mye enklere å vaske disse malte flatene. Og ikke for å snakke om forskjellen på utseende;)

Ønsker deg ei super ny uke!

Christine Louise sa...

Kjempe flott ble det =) Flinke dere er ;)

Klem fra meg..