onsdag 5. mai 2010

Balanse og likevekt


Å sette ting og tang på ei hylle er noe som her i huset ikke er gjort i en håndvending. Tingene må stå på rett plass, match både i farge, overflate og tyngde. Ei hylle med for mye på den ene sida blir i mine øyne helt feil, blir for å overdrive litt sjøsjuk av det... Eller det klør i alle fall i fingrene etter å flytte om litt.


Å få satt tingene på rett plass tar tid, stæsjet bæres rundt omkring, settes på plass, sukkes over og tar en ny runde i huset.

Ting med grov overflate må kombineres med mykere overflater på samme side, og balanseres med samme forholdet mellom grovt og mykt på andre sida. Det samme gjelder farger, fasonger og så videre i det uendelige....

Når jeg går i gang med sånne stunt ser lillehjelper bare oppgitt på meg, bikkja evakuerer og gubben ser på klokka og lurer på hvor lang tid det er til han skal på jobb. Så dette er noe jeg som regel foretar på kveldstid, og det har skjedd mer enn en gang at jeg har måttet stå opp igjen utpå natta litt for å flytte på en lysestake som står feil...

Om jeg har klart å balansere dette rundt omkring i huset veit jeg ikke helt, men jeg blir i allefall ikke sjøsjuk av å oppholde meg innomhus her!

10 kommentarer:

Solveig (Svingenslillehus) sa...

hehe.. kjenner meg igjen der du.. man må få den rette balansen på det ja.. hvis ikke blir det feil :)

Lekkert her inne hos deg!
Klem fra meg i svingen! :)

Synnøve sa...

Hehe,kjenner meg godt igjen.
Flytter på en ting så er plutselig hele stua om møblert:))) Må passe sammen,ellers greier jeg ikke og se på.
Tidligere kjæreste av sønnen min sa det var like spennende og stå opp om morgene til oss,for en vet aldri hvordan det ser ut. Og det har hun helt rett i. Mye som kan skje på kvelds og natterstid:))
Bra det er flere som har det sånn:))
Klem

Anonym sa...

Hehe, morsomt innlegg:)
Kjenner meg igjen, er det ikke rart hvordan vi damer er når det gjelder slike ting?!? Mine barn rister også på hodet og spør jeg mannen om hans mening er han så uinteressert at jeg kunne liksågodt spurt katten:)
Takk for koselig kommentar hos meg:)
Har så mye malingsprosjekter på gang at jeg blir helt svett, hehe...men blir bra når det blir ferdig håper jeg:)
Hvillken gråfarge er det du har på veggen din...skal male stua, men er så usikker på om jeg skal velge en hvit eller gråtone...ikke lett det der...
Ha en fin kveld videre du også:)
Meret

* Hege`s Cute N Cool Blog * sa...

Hei ♥

Takk for fine ord , ja det ble godt når alt ble lyst å fint :)))

For en herlig blogg ♥

Nyt dagen , her er det full sol ♥


Go Klem ♥

Riviera Maison Molde sa...

Vi ønsker deg en herlig fredag, og riktig god helg:)

Vårhilsen fra
damene hos Riviera Maison Molde:)

(eddas) sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar:)
ha en super dag..solen skinner:)
eddaKlemmer

På landet sa...

Kjenner meg igjen her ja... Vet ikke hvor mange ganger jeg må flyttet på ting før jeg er fornøyd men det er mange... Du har det så fint =)

Ønsker deg å dine en riktig god helg =)

Hos Jorunn sa...

Må bare si meg enig, jeg kan bruke lang tid på å sette rett ting på rett sted og jeg kan være en skikkelig detaljfrik noen ganger også, alt skal matche til og med toalettpapiret..hehe...det eneste jeg veldig sjelden gjør er å flytte på møblene...der pleier jeg å være fornøyd fra første stund faktisk. Takk for koselig hilsen hos meg og jeg ønsker deg en flott helg. Klem fra Jorunn

Hemmet Är Min Borg sa...

ja man måste få flytta runt på sakerna så det känns rätt ,det blev jättefint du har gjort
ha en skön helg
kram

Marit ♥♥♥ sa...

Tusen takk for koselig kommentar hos meg! Morsomt innlegg - likte også godt spaghetti-innlegget :) Koselig blogg du har!!