torsdag 13. januar 2011

Så flaks kan man ha!


Det går seg sakte men sikkert til her i huset. I helga ble et stort verdensproblem løst, nemlig sofaproblemet mitt, da en ektorp hjørnesofa kom i hus. Etter litt grubling fram og tilbake kom jeg etterhvert fram til at en hjørnesofa ville passe best både i forhold til plassen og praktisk bruk. Men problemet videre var økonomien, men nøyaktig null kroner i sofabudsjett så problemet uløselig ut. Men flaks og tilfeldigheter løste dette glatt og elegant, så flaks kan det egentlig ikke være lov å ha!

Jeg har kikka innom finn.no sånn dann og vann for å følge litt med på hva som selges og gis bort rundt omkring på østlandet, innen rimelig avstand fra Biri. Og forrige torsdag tipsa ei god venninne meg om en kommode, som bare er en av de mange tingene jeg er på utkikk etter, som skulle gis bort. Men hva står øverst på sida når jeg klikker meg inn for å kikke på kommoden? Jo en ektorp hjørnesofa, pent brukt sådan, som skal gis bort! Jeg tror aldri jeg har slått noe telefonnummer så fort noen sinne, og plutselig var jeg den lykkelige eier av en pent brukt hjørnesofa.

Og med hjelp fra gode venner ble både sjåfør til henteoppdraget og henger til samme utflukt rekvirert i en fart... :D


Og den passet på en prikk i stua mi! Ble kjempefint, eller det kommer til å bli, for i kjent stil blir det begynt litt i feil ende her i huset - veldig fornuftig å dra inn en stor hvit sofa i stua når man går med ganske så reelle planer om å male veggene i løpet av overskuelig framtid! Men det får man ta som en utfordring... :)

Og så neste lille utfordring; hvor lenge kommer trekket til å være hvitt? Heldigvis er det jo både vaskbart og til å skiftes ut.....

8 kommentarer:

Hege sa...

Tjihi, jeg å le litt... Fant denne flotte bloggen din nå, og ser at du har løst ditt sofaproblem! Og så utrolig koselig det ble! Jeg har nemlig et sofaproblem i min blogg i dag, og det er IKKE løst... Så jeg inviterer alle der ute til å leke interiørarkitekt hos meg i dag!

Liker bloggen din kjempegodt! Legger meg til som følger jeg:)

Solstrålå sa...

Dette var gode nyheter!
Er det ikke godt at det finnes mennesker som ikke bare tenker på å tjene penger!!!
Så flott at de gav bort sofaen sin!!
Koselig å hilse på deg!
Ha en fin kveld!
Goe klem fra Sol

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

FLAKS☺
Og so fint det vart!!☺

Klem M♥

Datt sa...

Ah, så fin den der altså! <3

Synnøve sa...

Gratulerer med ny sofa. Så kjekt at sofaproblemet løste seg for deg.
Kjempefin sofa.
Ønsker deg ei fin helg
Klem

Anonym sa...

Oj så heldig du var! Det ser veldig fint ut.
Klem fra Igi

Utålmodige Trine sa...

Skikkelig fint hos deg! Akkurat slik jeg vil ha det i min nye leilighet!

Annie sa...

bijoux de sac louis vuitton
boucle chanel
boucle juicy
boucle louis vuitton
boucle tiffany
boucle vivienne
bracelet chanel
bracelet juicy
bracelet louis vuitton
bracelet tiffany
collier chanel
collier juicy
collier tiffany
collier vivienne
main bracelet chanel
porte cles chanel
porte cles louis vuitton