mandag 12. april 2010

Loppetid


Dette er på en måte litt flaut å innrømme, men jeg mangler loppegenet. Som interiørblogger er det på en måte opplest og vedtatt at man skal fylle huset med knakende gode loppekjøp. Men når er på loppemarked slår hjernen min seg over i "oppfør deg pen modust"! Jeg stiller meg pent bakerst i køen og venter på tur... Og det kommer jeg skjelden langt med. Ikke at jeg er på loppemarked så alt for ofte men likevel... Men i bruktbutikker er oppførselen en helt annen, der leter jeg høyt og lavt, innimellom, bortmellom, over og under! Noen kan jo ha oversett noe, eller ting kan ha blitt feilplassert, sånn at man virkelig må lete for å finne det man er på jakt etter.


Ettersom jeg nok mangler loppemarkedgenet, så får jeg vise det eneste loppefunnet jeg har i hus, denne korga som jeg fikk huket tak i for ei god stund siden. Godt fornøyd med den, etter en liten overhaling vel og merke. Da den kom i hus hadde den en mystisk grå-blå-grønn litt sykelig farge.

Men tross mangel på loppegenet har jeg lyst til å prøve meg på loppemarked til helga, litt diverse småtterier som jeg skulle ha sett etter. Og i morgen har jeg ment meg innom et par bruktbutikker for å se etter ei bokhylle som Emilie kan ha leke sine i på stua. Så får jeg se om kombinasjonen av bruktbutikkgenet og flaks fører til bokhylle eller ikke...

6 kommentarer:

Ruter & Hjerter sa...

Loppegenet kommer:) Men jeg er mer gla i bruktsjapper:) kurven var fin den:)

Unknown sa...

Så fin kurven var :))
Herlig å gå på loppis!!♥
Takk for din herlige hilsen hos meg, setter stor pris på sånt skal du vite :))
Nydelig blogg du har, masse inspirerende her... Legger meg til hos deg for hit vil jeg tilbake! :)
Ønsker deg en flott kveld videre
Klem Anki

På landet sa...

Så søt kurv =) Er ikke så ofte på loppis jeg heller,burde sikkert vært litt flinkere. Du får spisse albuene til neste gang hihi.

Ha en flott dag.

Bird on a wire sa...

Loppegenet, ja. Joa, det har jeg i mangfold. Men jeg må liksom psyke meg opp litt, jeg er ikke helt typen til å "albue" meg frem :) Og på lørdag blir det loppis, ja!
Takk for herlig hilsen på bloggen min. Jeg er helt enig, innerst inne har vi vel ikke lyst til å bli helt ferdige i heimen. Da hadde det nok blitt kjedelig :) Men av og til blir jeg så inspirert av blogger av jeg bare vil rive ned det jeg har gjort og starte på nytt!

Ingvild sa...

Helt enig med deg. Eier ikke loppemarked gen heller. Håper jeg klarer å trene opp denne kunsten i løpet av våren!

Ha en fin kveld,
klem,I

Unknown sa...

God kveld!
Såå koselig å høre fra deg og takk for din herlige hilsen hos meg .) Setter så stor pris på sånt!ღ Alltid gøy å få tilbakemelding vet du :)
Ønsker deg en flott kveld!!ღ

Klem fra meg
Anki