torsdag 26. februar 2009

Lille venn


Etter å ha sett mange flotte "montasjer" og collager rundt omkring på blogger og i blader bestemte jeg med for å prøve på egenhånd. Jeg har laget et par før, som har blitt gitt bort, men denne ville jeg ha sjøl. Et bilde av lillehjelper som jeg synes er veldig fint ble limt med decupage lim på brunt papir som så ble limt på et scrapbookark med fransk tekst (har ikke peiling på hva som står der, men det matcha både bildet og resten av fargene jeg ville bruke...). Dette ble så limt på et lerret som jeg hadde grunna med restene etter et maleprosjekt, tror det var malingsrestene etter listene i andre etasje som ble brukt. Lerretet ble så pynta med en blonde og et silkeband, samt to hjerter, ett i tre og et "smykkeanheng". Jeg malte også på et lite "dikt" som jeg likte. Ble riktig bra, sjøl om det selvfølgelig er noen småfeil hist og her...



Kunstverket måtte jo få litt ekstra pynt...


Og et lite søtt dikt......


2 kommentarer:

AG sa...

Så koselig dette ble:) Morsomt med noe man har laget selv!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Så nydelig dette var, skjønn liten jente, og skjønt arbeide! Diktet var er perle, og resulatet skal du være veeeldig fornøyd med!

Takk for hyggelig kommentar hos meg i dag! Ja, serviett-decopage er en prøvelse (...), og det blir like fint selv om man bruker litt tykkere papir! Skal legge ut noen barnemøbler jeg har dekorert senere, og som ble veldig fine!

Ha en fin dag!

Klem Cathrine :-)