onsdag 13. oktober 2010

Om å tenke før man handler


Å tenke før jeg handler er noe som ikke er min sterkeste side. Som regel går dette bra når jeg handler, altså mat og sånne kjedelige ting. Og jeg bruker mye tid på å bestemme meg når det gjelder større ting som skal handles så det er sjelden jeg ender opp med bomkjøp. Men seint fredag kveld fikk jeg for meg at det var så mørkt og stusselig i spisestua. Dermed var det duket for innkjøp av lampeskjerm til ei lampe jeg kjøpte ved juletider, da med julestjerne-skjerm. Dette er noe jeg har utsatt til en passende anledning, og nå var altså anledningen kommet!


Lampeskjermen var alt blinket ut, til og med hvilke hylle den sto i på Skeidar, så alt var lagt til rette for en kjapp og vellykket "inn - finne det man skal - betale - ut" løsning på handelen, for å unngå fristelser. Utstyrt med lampefoten i den ene handa, stø kurs mot riktig hylle og en treåring med masse energi i den andre hånda ankom undertegnede Skeidar. Alt i inngangsdøra gikk "inn - ut" planen i vasken, for der møtte vi nissen! Noe som ikke gikk upåaktet hen hos Emilie. Vi måtte hilse på hele nissefamilien som var utstilt, noe som mamma ikke var helt motivert for tidlig i oktober. Videre gikk turen innover i butikken, men det var fortsatt langt til lampeskjermen min. Mange fristelser for både liten og stor, i allefall da vi kom til hylla med ting og tang til barnerommet, for der var det mange ting med Emilies store helt Lynet McQueen på! Og ettersom vi verken skulle ha lampe, stol, bestikk eller noe som helst med Lynet på fikk alle besøkende på Skeidar Gjøvik en oppvisning i trass....


Etter flere overtalelser og litt bestikkelser kom vi endelig fram til lampeskjermen, fikk tak i rett størrelse og farge, og var på tur mot kassa da Emilie får øye på bokstaver i tre til hele 19 kroner. Og med sin søteste stemme spør Emilie, som kun kort tid før hadde vært både hylende og sprellende, om hun kan få bokstaven til Frida (bikkja....) mens hun holder opp en Z. Og mamma gir selvfølgelig etter. Så nå har vi både lampeskjerm og litt ny pynt i spisestua.


Etter en noe strabasiøs ferd på jakt etter en "må ha her og nå" lampeskjerm, kom vi omsider hjem, og jeg går i gang med pynting og dandering av lampeskjerm, bokstaver, blomsterpotter og alt som ellers fyller spisestua. Og i det jeg setter i støpselet og skal se hvordan lampeskjermen egentlig blir, kommer jeg på at strømmen i spisestua ikke er koblet til enda etter oppussinga i vår.....


Men lampeskjermen ble bra!

9 kommentarer:

Gammel stil sa...

Det er jo veldig fint da:) Nydelige bilder:)

Klem fra oss:)

mimmi-leone sa...

Så fint det ble!
Ønsker eg en flott kveld med hilsen fra Mimmi-Leone

Barbros lille verden sa...

Hehe, kjenner meg en smule godt igjen her altså!!
Flott skjerm da, blir helt sikkert bra med lys ;)
klem fra Barbro

Bergfrua sa...

Hei! Vakre bilder!! :)
Jeg lurer på hva veggfargen din heter?
Skal igang med å male gang og kjøkken neste sommer og nå samler jeg på grånyanser!! :)

mvh Bergfrua

Anonym sa...

He, he.... kjenner meg veldig godt igjen! Det ble veldig koselig med det nye lampeskjermen.
Klem Igi

Datt sa...

Hihihi, hørtes ut som litt av en handlerunde ja... Og jeg skjønner godt at du ga etter på bokstaven! ;) Og lampeskjermen ble virkelig fin!! :)

Gunn Merete sa...

hallo :) jeg har en amerika koffert jeg skal selge :)

den som ligger på bloggen min litt nere i ett innlegg :)

www.sjarmerendechic.blogspot.com

Ellen - my royal dream! sa...

Heihei!
Så jeg riktig om det var kroner på to av de små lysestakene på bilde? Hvor har du kjøpt de? Utrolig søte :)

Ha en fin kveld!

Klem Ellen

På landet sa...

Hehe ja ikke alltid like gøy med barn i butikken :) Men lampa ble fiin :)

Ha en strålende dag.