tirsdag 4. januar 2011

Fortsetter der jeg slapp...


2011 fortsetter der 2010 slapp. Tror ikke jeg kommer til å skifte stil sånn brått over natta, kommer nok til å holde meg til det gode gamle med nytt og gammelt i skjønn (??) forening, ispedd naturlige innslag og noe sjøllaga. Mener sjøl jeg etterhvert har funnet en balanse mellom disse elementene. Kanskje vil det etterhvert lure seg inn noen flere naturlige innslag, jeg har allerede et par prosjekter som omfatter dette i tankeboksen....


Noe av det første som nok kommer til å skje her i huset i det nye året er oppussing av stua, eller den stuedelen som står igjen da.... Etter at jeg tjuvstarta litt i høst med å fjerne mange lag med gammelt gulvbelegg og et lag med parkett for å finne igjen det originale gulvet, ble det en sprekk langs veggen der det engang i tiden har stått en delevegg. Og denne sprekken har visst blitt tatt i bruk av noen av de uinviterte gjestene som bor her i huset på fast basis; her en kveld hadde jeg plutselig besøk av ei mus på stuegulvet! Men før jeg fikk summa meg til å jakte den opp og ut, hadde den rømt ned i sprekken der igjen.... Tidligere omtalte sprekk i gulvet er nå behørlig tettet igjen midlertidig. Og oppussingsplaner er under oppseiling, med fokus på gulv og antisprekktiltak!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg til å følge med på prosjektene dine. Ikke morsomt med mus inne i huset...
Klem fra Igi

Datt sa...

Såå skjønn den fuglen! :D

Jenta på Laug sa...

Hei,ja det er nok eit lurt muse-tettingsprosjekt:) Ikkje noko moro med mus i huset!
Fine bilder du viser:)
Du spurte om bordet me lagar,ja det er beisa med drivved beis og så olja!

Ha ein flott dag:)

MissMette sa...

Hei, så koselig blogg du har :) La meg til som følger, slik at jeg kan titte innom deg igjen... Ha en flott ukestart :) Klem fra Mette