tirsdag 7. juli 2009

Jeg trenger hjelp!


Etter å ha hjulpet bestemor og bestefar med litt maling hos dem forrige helg, fikk jeg også lyst til å male! Jeg fikk sånn helt plutselig lyst til å i første omgang male listene på stua hvite. De er mørke brune, både langs gulvet og under taket. Jeg fikk også lyst på en veggfarge med litt mer kontrast, en grå-beige, men fortsatt lys farge... Vanskelig å beskrive!

Men jeg trenger litt synspunkter på dette....
Bildene ble dårlige, men stua og spisestua har jeg jo vist mange ganger før...


2 kommentarer:

Min stil sa...

Hei. Hørte en eller annen plass at gulvlistene skulle være i samme farge som gulvet, men ikke vet jeg. Tenkte selv på å male de hvite. Tror nok det blir fint. Selv syns jeg det var veldig fint med de hvite veggene, men det kan jo være spennende å bryte det opp litt med en kontrastfarge på en vegg? Prøv deg frem du, så kan du jo bare male over hvis du skulle bli lei, eller fargen ikke falt helt i smak. Det kan jo også være lurt å kjøpe malingsprøver, og teste på ett litt stort ark. Heng de på veggen og se hva som passer best inn hos deg. Har erfaring fra før med farger som blir helt annerledes når de kommer på veggen.
Lykke til.
Klæm fra Susanne

Cecilie sa...

Hei!
Stikker bare innom for å ønske deg en god helg!
Og si at det ligger en utfordring til deg på bloggen min!

klem, cecilie