lørdag 26. juli 2008

Hva skal man ellers bruke sommerkveldene til?

Hva kan man bruke gode, varme sommerkvelder til? Når vesla har blitt putta i seng, TV'n fortsatt står i en krok og samler støv og det er godt å drive ute og pusle? Man kan selvfølgelig ikke gjøre noe, som det som oftest blir til, men man kan også gå løs på hus og hjem med malekosten, noe jeg har store planer om å gjøre. Disse planen har jeg hatt lenge, men sommeren er lang og pengeboka tom, så hittil har det ikke skjedd stort...

I garasjen står dette bordet og venter, og i stua står TV'n fortsatt og vagler på et alt for lite bord som jeg er redd kommer til å klappe sammen under vekta. Dette bordet har jeg planer om å gi nytt liv. Det skal få ny bordplate, og bli beisa mørkebrunt som resten av ting og tang til stua etterhvert skal bli. Bordet har ei skuffe under bordplata, noe jeg lenge har ønska meg ettersom jeg har en liten fjernkontroll-tyv i hus...

Så nå er det bare å vente på at varmen skal gi seg litt og at jeg skal få tiltakslyst en dag. Også var det den bordplata som mangla da... Kanskje be pappa på kaffe en kveld? Han bruker som regel på å finne en god løsning på de fleste "trerelaterte" problemer. Ei manglende bordplate kan nok være en problemstilling i hans gate...


Når bare bordet over blir ferdig, skal også dette få noen strøk med beis. Da skal det vaklevorne TV-bordet få reisepass. TV'n blir da litt tryggere plassert for små rebelske frøkner på dette.


I løpet av sommeren har jeg også store planer om å få malt litt mer på stua. Den er som alt annet her i huset godt påbegynt, men ikke ferdig. Det mangler litt her og litt der. Døra inn til vinterhagen er den eneste i hele huset som er trehvit. Planen min er at også den med tid og stunder skal bli hvit. Alt som mangler er arbeidslyst og maling!

Ingen kommentarer: